No a čo? !

30. januára 2013, akoty, Nezaradené

No a čo, keď si všeobecní lekári vylobovali výmenné lístky?! (Lebo sa nevedia dohodnúť s poisťovňou na cene či hodnote bodu, tak zarobia tých svojich 40 grošov takto.)

 

No a čo, keď to poisťovňu bude stáť viac?! (Veď vládneme, tak zvýšime aj percento odvodov pre poisťovne.)

 

No a čo, keď sa pacient nabehá?! (Jeden deň pre výmenný lístok, druhý deň špecialistovi a tretí deň naspäť k všeobecnému lekárovi, aby si ten znova mohol zapísať a od poisťovne vyúčtovať výkon.)

 

„Chceme, aby bol systém postavený na manažovaní pacientov všeobecnými lekármi,“ povedala pani ministerka. Vlastne im ide o to, aby nás riadili – manažovali. TO JE ONO! Manažovať človeka, manažovať pacienta. Akoby pacient, ktorého bolí ucho, potreboval manažéra na to, aby sa dostal na ORL. Akoby už človek, ktorého niečo bolí, potratil zdravý rozum.

 

Pani ministerka poukázala, že niektorí pacienti sú bezradní a „pobehujú“ v systéme. Nuž, po tejto úprave budú pobehovať po poliklinikách a nemocniciach. A v menších mestách alebo dedinách, kde na jednej adrese ordinuje len všeobecný lekár, bude treba potom v lepšom prípade nasadnúť do auta, inak do autobusu a tradá k špecialistovi. Na dedinách je to horšie, lebo autobus tak často nechodí a kým sa ten človek s barlami a boľavým uchom od prievanu dostane na ORL, získa v autobuse prievan aj na oko. A keďže už ten chudák je celý dopletený, zháči sa, že nemá lístok k očnému a v neistote či ho aj tam potrebuje alebo nie, na druhý deň celú perepúť absolvuje znova. A je šťastný, ak v tom utobuse nechytí aj tú svinskú chrípku!

 

Ja, na rozdiel od pani ministerky, si myslím, že normálny človek vie, že keď ho bolí ucho alebo rameno, má ísť na ORL (teda krčné-nosné-ušné oddelenie) alebo k ortopédovi. Ba myslím si, že to vedia skoro všetci. Tí, ktorí váhajú ku ktorému špecialistovi ísť, aj tak pôjdu najprv k všeobecnému lekárovi. A je to jasné všetkým, len pánom a paniam na MZ SR nie. Tak teda tí nech sa predtým zastavia u toho všeobecného.

 

Len tých pánov a panie z ministerstva prosím, aby mi vysvetlili, ako dokáže výmenný lístok zvýšiť kvalitu poskytnutej zdravotnej starostlivosti.

 

Pani ministerka, máte nás za debilov?