Červená!

27. septembra 2012, akoty, Nezaradené
Skoro mi oči vypadli, ako som na tie malé papieriky pozerala. A nevedela som sa
rozhodnúť, či sa mám smiať alebo nie.  Lebo – ako vieme – tu plakať nepomôže.
Kedy ste si naposledy kupovali cestovný lístok na MHD? No, nemyslím tie z automatu na
(len niektorej) zastávke, ani tie SMS-lístky, ale také normálne, jednorazové – napríklad
z novinového stánku.
Mnohí asi zalovíte v pamäti, veď kto už dnes jazdí MHD?! „Všetci“ sa vozia v autách, na
električku alebo autobus sa vypravia len penzisti – ale tí majú buď zľavnený
lístok, alebo pre vysoký vek už ani ten  nepotrebujú; potom školáci, ktorých rodič do
školy neodvezie autom – ale tí majú tiež zľavnený lístok a väčšina aj tak
má štvrťročnú „električenku“; a potom ešte niektorí dospeláci, ktorí  tiež majú tú kvartálnu električenku.
Je len málo dospelákov, ktorých vidím v električke označiť si jednorazový lístok.
Možno  by aj jazdili do práce autom, ale nemajú tam kde parkovať. Zanedbateľné množstvo by aj napriek tomu jazdilo
autom, ak by ho malo.
Ja v meste najčastejšie cestujem električkou a už roky si kupujem a používam tie
jednorazové lístky. Zvyknem kúpiť oboje – teda na krátku i dlhšiu trasu.
Keď otvorím svoju peňaženku (a to robím, ojoooj, veľmi často) pohľadom letmo
skontrolujem, či mám v zásobe aspoň jeden lístok z každej farby –
červený na 15 minútovú jazdu a modrý na hodinovú. Dnes som si tiež
kúpila oboje. Červené. Došla farba, fantázia, alebo chcel tým Dopravný podnik
Bratislava, a.s. naznačiť, že aj jemu je už všetko jedno?